denní tisk 6. 11. 2015

Právo přináší kratší rozhovor s hlavním kurátorem Národní galerie Adamem Budakem. Rozhovor se samozřejmě týká především NG. K oživení, kterým v poslední době prochází Veletržní palác, Budak říká: „Chceme do něho přitáhnout návštěvníky všech generací různého zaměření a nabídnout jim výstavy se širokou škálou uměleckých přístupů. Ve Veletržním paláci se nám to už daří. V poslední době klademe stále větší důraz na komunikaci na sociálních sítích.“

Jiří Machalický hodnotí v Lidových novinách Benátské bienále, jehož letošní ročník byl zaměřen na budoucnost světa. Kurátor Okwui Enwezor „připravil pro Arsenale a ústřední pavilon v Giardini mamutí expozici, v níž se střídají nejrůznější názory a také výrazové prostředky. Jde o tak nepřehledné množství uměleckých děl, že návštěvník odchází po zhlédnutí všech oddílů výstavy nejen značně unavený, ale možná i zmatený tím, co všechno může být vizí budoucnosti.“

Filip Šenk se v Lidových novinách věnuje knize Uvnitř bílé krychle, kterou napsal britský umělec, kurátor a výtvarný kritik Brian O’Doherty. „O’Dohertyho text není zdaleka převratně nový, jednotlivé části vyšly poprvé už v roce 1976 v časopise Artforum, přesto je jeho současný český překlad opodstatněný nejen jako historický dokument. Jde totiž o text, který stále dává čtenáři pochopení současné situace.“

Naďa Klevisová představuje v příloze Hospodářských novin ego! galeristy Iwana a Manuelu Wirthovy, kteří jsou podle žebříčku britského časopisu ArtReview aktuálně nejvlivnějšími osobnostmi uměleckého světa. „Do čela Power 100 je letos vykopl jejich počin v malém městečku Bruton na jihozápadě Anglie. Nedaleko od místa, kde sami žijí v historickém domě, totiž otevřeli nevšední galerii a multifunkční centrum na středověké farmě a tím se přihlásili ke svému přesvědčení, že galerie musí znamenat něco víc než obvyklou anonymní bílou krychli.“

Události v kultuře na ČT art se věnují aktuální výstavě Jiřího Davida v moskevském Muzeu moderního umění.