denní tisk 26. 9. 2015

V sobotní Orientaci Lidových novin vyšel obsáhlý rozhovor se sochařem Janem Koblasou. Jana Machalická si s ním povídala o skupině Šmidrové, o studiích a velký prostor byl věnován odchodu do exilu.

Judita Matyášová se v LN věnuje Festivalu Fotograf. Letošní ročník nese titul Dokumentární strategie a „snaží se prozkoumat široké spektrum dokumentární fotografie, které již řadu let nepřináší pouze záznam události nebo portrét osobnosti, ale může fungovat i jako nástroj manipulace.“

Josef Chuchma se v LN zaměřil na výstavu slovenského fotografa Antona Podstraského (1939–2007)  v Leica Gallery. Podstraský patří k fotografům, kteří fotili každodennost socialistického Československa a jejich dílo bylo „objeveno“ relativně nedávno. „Každopádně je výstava Antona Podstraského v LGP velmi dobrým dramaturgickým počinem. Zasazuje nový výstižný fragment do věrohodného vizuálního, kulturního a koneckonců i politického obrazu Československa oné doby.“

V Právu vyšel rozhovor Šárky Hellerové s Charlesem Thomsonem, čelním představitelem stuckismu, který vystavuje v galerii Černá labuť v Praze. Thomson je znám svým vyhraněným postojem ke konceptuálnímu umění, jenž sdělil i Právu: „Je to lež, podvod. Přetvářka. Oni říkají, že žralok v akvárku je významné umění. Já říkám, že to tak není, že to je jenom mrtvá ryba. Mrtvé ryby jsou na celém světě. Proč je tahle důležitá? Jenom protože je umístěna v galerii. Je to hloupé. Můžete do galerie umístit cokoli a nazvat to uměním. V takovém případě ale nepotřebujeme galerie…“