Artalk.cz

denní tisk 5. 10. 2012

Filip Šenk v rámci Výtvarného pátku v Lidových novinách představuje aktuální výstavu Theodora Pištěka. Přehlídka nazvaná Ecce Homo je k vidění ve Veletržním paláci do 6. 1. 2013. Prostor zde dostaly jak nejznámější fotorealistické malby a kostýmní tvorba, tak i abstraktní obrazy a instalace. V prezentovaných dílech Pištěk „ukazuje dokonale ztvárněný svět svých vášní“.

Výtvarný pátek LN pokračuje pozvánkou Ondřeje Navrátila do brněnské galerie OFF/FORMAT. Kateřina Šedá zde až do 24. 10. vystavuje jednu z části svého projektu Nedá se svítit, který je věnován obci Nošovice. Vesnice ležící u Frýdku-Místku byla v důsledku výstavby automobilky geograficky i sociálně rozdělena a Šedá se pokouší o její revitalizaci. Součástí projektu je i tvorba nového kroje a právě tato část je v brněnské galerii prezentována.

V posledním textu Výtvarného pátku Tomáš Pospiszyl představuje Bidzinu Ivanišviliho, pravděpodobně nového gruzínského premiéra, a také velkého milovníka umění. „Ten člověk v posledních letech nakoupil umění v hodnotě asi 20 miliard korun. To je víc jak dvojnásobek celoročního rozpočtu Ministerstva kultury České republiky,“ píše Pospiszyl a dodává: „Světem mezinárodního současného umění poznamenaný oligarcha je zjevem exotickým, přesto nelze nemyslet na vztah českých politiků k umění.“

Hospodářské noviny přinášejí rozhovor s Čestmírem Suškou. Letos šedesátiletý sochař si s Naďou Klevisovou povídá nejen o práci, ale i o osobním životě a víře.

Radim Kopáč z MF Dnes a Helena Kardová z Hospodářských novin se v dnešním tisk věnují výstavě Beyond Reality – British Painting Today v pražské Galerii Rudolfinum. Jde už o letošní druhou přehlídku současného britského umění. „Zatímco projekt London Twelve, který našel přes léto útočiště v Domě U Kamenného zvonu, vzbuzoval spíš rozpaky tím, co všechno lze dneska s trochou dobré vůle brát za umělecký počin, Rudolfinum zůstalo věrné klasickému závěsnému obrazu. Zaplať pánbůh, chce se rychle dodat,“ píše Kopáč a dodává: „Beyond Reality je nesmírně intenzivní, výrazově různá, ale přesto soudržná a skvěle fungující výstava.“